1. szabadedzés
f1hirek.hu 2010.10.25. 20:11
Két hete még kevés volt rá az esély, de végül magyar idő szerint péntek hajnalban megkezdődött az első Forma-1-es Koreai Nagydíj programja. Jeonnamban a vadonatúj pályán a hajrában belelendülő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen. A bajnoki címre hajtó riválisai közül Fernando Alonso kezdett a leggyengébben, a spanyol csak 15. lett a Ferrarival.
Ahogyan az várható volt, pénteken száraz, napos idő fogadta a mezőnyt Jeonnamban. A levegő 20, az aszfalt 30 Celsius-fokosra melegedett fel az első szabadedzés ideje alatt. Az első koreai tréning ottani idő szerint délelőtt 10 órakor kezdődött, ami magyar idő szerint hajnali 3 órát jelentett.
Az első edzés képeit látva hamar kiderült, hogy Jeonnamban a pálya, a hozzátartozó legfontosabb létesítmények és a lelátók elkészültek, vagyis a versenyzés legfontosabb kellékei rendelkezésre állnak. A környezet és az egyéb kiszolgáló létesítmények azonban félkész állapotban vannak. Persze ez nem meglepetés, hiszen a verseny promótere csütörtökön már előre elnézést kért a kellemetlenségek miatt.
A pályával való ismerkedést nehezítette, hogy az aszfalt a várakozásoknak megfelelően nagyon csúszós volt, hiszen a folyamatos csúszások miatt nemhogy próbaversenyt nem rendeztek még a Sárga-tenger partján, de a munkagépeket leszámítva versenyautó is csak bemutató jelleggel ment körbe rajta. Ennek ellenére néhány megcsúszást és megpördülést leszámítva nem történt komolyabb incidens az első tréningen.
A teljes mezőny számára új feladatot Lewis Hamilton oldotta meg a legjobban, a McLaren-Mercedes világbajnoka futotta a legjobb köridőt az első edzésen. A brit pilóta az utolsó percekben kaparintotta meg az első helyet, amit számtalan kollégája birtokolt hosszabb-rövidebb ideig. Nem sokkal a leintés előtt a Williams duója állt az élen, majd az első mért körét az utolsó negyedórára hagyó Hamilton ugrott az első helyre, de volt első csapattársa, Jenson Button és a mercedeses Nico Rosberg is. Végül azonban Hamilton 1:40.887-tel megnyerte az első edzést.
A köridők egyébként látványosan sokat javultak az edzés alatt, az első mért kört jegyző Jaime Alguersuari ugyanis a másfélórás körözés elején közel 40 másodperccel volt lassabb Hamilton győztes idejénél.
A McLaren üdvöskéjétől Nico Rosberg (Mercedes GP) mindössze 81 ezredmásodperccel kapott ki, és a harmadik helyen végző Robert Kubica hátránya is csak 265 ezred volt. A bajnoki címért versengő ötösfogat második legjobbja Sebastian Vettel lett a Red Bull Racinggel, ő még valamivel fél másodpercen belül zárt Hamiltonhoz képest. A végül 5. helyen záró Button viszont már 1 másodpercnél is többet kapott Hamiltontól. A bajnoki tabellát vezető Mark Webber hetedik lett (Michael Schumacher előzte még meg a fentieken kívül), Fernando Alonso viszont csak a 15. legjobb időt futotta meg az első edzésen, 3 másodperccel kapott ki.
Az eredményekből még azért nem érdemes az erőviszonyokra is következtetni, mivel egy teljesen új pályáról van szó, melynek tapadása folyamatosan és rohamtempóban javul majd, így viszont a körülmények állandóan váltóznak, amit nehéz lesz lereagálniuk a csapatoknak. A Ferrari egyébként sem pénteki villogásairól híres, így egyelőre nem jelenthető ki, hogy a McLaren a legerősebb Koreában az élcsapatok közül. Az viszont biztos, hogy a hosszú egyenesekkel tűzdelt első szektorban - a papírformának megfelelően - Hamilton volt a leggyorsabb, a sokkal technikásabb 2. és 3. szektorban viszont - szintén a várakozásoknak megfelelően - Vettel volt a legjobb.
Az újonc csapatok közül ezúttal egyértelműen a Virgin volt a legjobb, Timo Glock tartani tudta a Toro Rossók tempóját és alkalmi csapattársa, az első edzésen Lucas di Grassit helyettesítő Jerome D’Ambrosio is megelőzte a Lotus és a Hispania versenyzőit.
Vitantonio Liuzzi még csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy szerinte a bokszbejárat problémás lehet. A Force India versenyzőjének jóslata beigazolódott, több nehézség is adódott az utolsó kanyarban, ahol két egymás mögött haladó pilóta esetében a hátsónak nehéz egyértelműen eldöntenie, hogy az előtte haladó be akar-e menni a bokszba vagy sem. Már a bokszba vezető szakaszban van egy balos törés, amit Kobajasi Kamui elmért egyszer, ez szintén kritikus pontja a pályának. A legtöbb rontás egyébként az 1-es és a 11-es kanyarokban volt. Bruno Senna Hispaniája bal hátsó kerékfelfüggesztésének meghibásodása miatt csúszott ki a 9-es kanyarban.
A második szabadedzés magyar idő szerint reggel 7 órakor kezdődik Jeonnamban.
Koreai Nagydíj 1. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:40.887 |
|
15 |
2. |
Robert Kubica |
Renault |
1:40.968 |
+0.081 |
18 |
3. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:41.152 |
+0.265 |
21 |
4. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:41.371 |
+0.484 |
18 |
5. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:41.940 |
+1.053 |
16 |
6. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:42.022 |
+1.135 |
25 |
7. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:42.202 |
+1.315 |
23 |
8. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:42.293 |
+1.406 |
18 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:42.678 |
+1.791 |
21 |
10. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:42.883 |
+1.996 |
23 |
11. |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:42.896 |
+2.009 |
22 |
12. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:43.054 |
+2.167 |
25 |
13. |
Kobajasi Kamui |
BMW Sauber |
1:43.309 |
+2.422 |
20 |
14. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:43.602 |
+2.715 |
18 |
15. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:43.928 |
+3.041 |
21 |
16. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:43.940 |
+3.053 |
23 |
17. |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:44.887 |
+4 |
21 |
18. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:45.141 |
+4.254 |
26 |
19. |
Timo Glock |
Virgin |
1:45.588 |
+4.701 |
20 |
20. |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:46.613 |
+5.726 |
17 |
21. |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
1:47.115 |
+6.228 |
22 |
22. |
Jamamoto Szakon |
Hispania Racing |
1:50.347 |
+9.460 |
29 |
23. |
Bruno Senna |
Hispania Racing |
1:50.821 |
+9.934 |
15 |
24. |
Jarno Trulli |
Lotus |
1:51.701 |
+10.81 |
11
|
|