Péntek - Pirelli teszt
f1hirek.hu 2010.11.24. 15:43
Bár a világbajnokság 2010-es kiírása már véget ért, pénteken Abu-Dzabiban a Forma-1-es mezőny szempontjából így is fontos eseményt rendeztek: a csapatok első alkalommal próbálhatták ki a sorozat gumiszállító partnereként a Bridgestone-t 2011-től váltó Pirelli abroncsait. Az első tesztnap végén Felipe Massa neve mellett szerepelt a legjobb köridő.
A csapatok a délelőtti edzésidőt az abroncsok megismerésével töltötték, a mérnökök és a pilóták közösen megpróbálták minél jobban összehangolni az új gumikat az autókkal. A kétnapos teszt elsődleges célja a Pirelli további fejlesztéseinek elősegítése mellett egyértelműen az, hogy a csapatok szakemberei és versenyzői megtapasztalják a különbséget a mostani és a régi, Bridgestone által gyártott abroncsok közt.
Bár a köridők mellékesek voltak - a Pirelli is inkább a csapatok véleményére kíváncsi -, a délelőtti program legjobbja az újdonsült világbajnok, Sebastian Vettel lett, aki 1:40.861-gyel zárt a lista élén az ebédszünet előtt. A Red Bull Racing német pilótájának ezen körideje közel másfél másodperccel maradt el múlt heti pole pozíciót érő körétől, és bő 2,7 másodperccel volt gyengébb, mint amivel szerdán szintén a Red Bull-lal Daniel Ricciardo megnyerte a fiatalok tesztjét.
A délután során Vettel köridejét Felipe Massa bő hét tizedmásodperccel megjavította, és mivel a többiek nem tudtak nála gyorsabbak lenni, így a Ferrari brazilja zárta az élen az első pirellis tesztnapot. Massa fél másodperccel maradt el csapattársa, Fernando Alonso kvalifikációs idejétől, amivel múlt szombaton a harmadik rajtkockát szerezte meg az Abu-dzabi Nagydíjon. Érdekesség, hogy Massa 1:40:170-es ideje hajszálra pontosan megegyezik az Alonso által az időmérő első etapjában futottal, amivel a spanyol megnyerte a Q1-et.
Vettel is javított néhány tizedet saját eredményén, de bő három tizedmásodperccel így is kikapott Massától. A harmadik legjobb köridőt a McLaren-Mercedes tesztpilótája, Gary Paffett érte el, vagyis az első három pozícióban azok a csapatok végeztek, amelyek a szezon során is általában a legjobbak voltak.
A negyedik pozícióban Kobajasi Kamui landolt a Sauberrel (a csapat jövőre elhagyja a BMW tagot a nevéből). Nem minden csapat számára volt azonban zökkenőmentes a tesztnap: Robert Kubica a Renault-ja mechanikai problémája miatt csak 39 kört tett meg, a Force India kettőse, Adrian Sutil és Paul di Resta pedig együttesen is csak 40 körig jutott. A mezőnyből egyedüliként két pilótát is bevető indiai istállót a kipufogó meghibásodása hátráltatta.
A mind a tizenkét csapatot felvonultató mezőny egyik legszorgalmasabb tagja Rubens Barrichello volt, a Williams rutinos versenyzője 91 kört tett meg, legjobb idejével pedig hatodikként rangsorolták. A Williams különleges aerodinamikai mérőműszert szerelt autójára, ezzel is segítve a két különböző gyártmányú gumi közti különbség megértését.
A szombati mezőny a Pirelli-teszten:
Sebastian Vettel (Red Bull)
Gary Paffett (McLaren)
Fernando Alonso (Ferrari)
Michael Schumacher (Mercedes)
Robert Kubica (Renault)
Rubens Barrichello (Williams)
Adrian Sutil/Paul di Resta (Force India)
Kobajasi Kamui - délelőtt, Sergio Perez - délután (Sauber)
Sébastien Buemi (Toro Rosso)
Jarno Trulli(Lotus)
Pastor Maldonado (HRT)
Timo Glock (Virgin)
Nico Rosberg nyolcadik lett a Mercedesszel, azt a Jaime Alguersuarit sikerült megelőznie, aki a Toro Rosso volánjánál ülve reggel megfutotta az első pirellis kört.
Az idén bemutatkozó három csapat közül Timo Glock révén a Virgin volt a leggyorsabb, a Heikki Kovalainent munkába állító Lotus, és a GP2-es bajnokkal, Pastor Maldonadóval tesztelő Hispania előtt.
A mezőny az ismeretlen gumikon sem szakadt szét jobban, mint korábban a Bridgestone abroncsain. A leggyorsabb és a leglassabb pilóta közt a szombati időmérő első etapjához hasonlóan ezúttal is bő 5 másodperc volt a különbség.
A Pirelli gumik tesztelése szombaton folytatódik, majd a csapatok és az olasz gumigyártó szakemberei a gyáraikban folytatják a felkészülést a 2011-es szezonra. A következő hivatalos teszt 2011. február 1-én lesz Valenciában.
Pirelli-teszt, első nap - 2010. november 19., Abu-Dzabi
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör
|
1 |
F. Massa |
Ferrari |
1:40.170 |
|
94 |
2 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
1:40.500 |
+0.330 |
77 |
3 |
G. Paffett |
McLaren-Mercedes |
1:40.874 |
+0.704 |
94 |
4 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
1:40.950 |
+0.780 |
83 |
5 |
R. Kubica |
Renault |
1:41.032 |
+0.862 |
39 |
6 |
R. Barrichello |
Williams |
1:41.425 |
+1.255 |
91 |
7 |
P. di Resta |
Force India |
1:41.615 |
+1.445 |
20 |
8 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:41.778 |
+1.608 |
81 |
9 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
1:42.019 |
+1.849 |
71 |
10 |
A. Sutil |
Force India |
1:42.859 |
+2.689 |
20 |
11 |
T. Glock |
Virgin |
1:44.124 |
+3.954 |
78 |
12 |
H. Kovalainen |
Lotus |
1:44.686 |
+4.516 |
88 |
13 |
P. Maldonado |
HRT |
1:45.728 |
+5.558 |
83 |
|