01.02.
f1hirek.hu 2011.02.02. 19:02
Kedden Valenciában a Ricardo Tormo versenypályán az idei első teszttel hivatalosan is megkezdődött a 2011-es Forma-1-es idény. Az új autóktól hemzsegő mezőnyben stílszerűen az aktuális világbajnok, Sebastian Vettel volt a leggyorsabb.
Bizonyára a legtöbb Forma-1-es rajongó naptárában be volt karikázva február elseje, hiszen ezen a napon rendezték az idei első hivatalos F1-es tesztet, amelyen a legtöbb csapat már az idei autójával vett részt.
A teszt megkezdése előtt, kedd reggelre időzítette bemutatóját négy istálló, a Red Bull Racing, a Mercedes GP, a Williams és a Toro Rosso, melyek ezt követően pályára is vitték 2011-es modelljeiket. Korábban a Ferrari, a Lotus Renault GP és a Sauber is bemutatta már legújabb fejlesztésű négykerekűjét, ők szintén most debütáltak.
A spanyolországi tesztpályán ott van már a Team Lotus is, amely eddig csak néhány képet mutatott új autójáról, ám szerdán már az is pályára gördül. A McLaren-Mercedes átmeneti autóval kezdte a tesztet, a Force India, a Virgin Racing és a Hispania pedig 2010-es modelljét küldte pályára, a mezőny tehát szinte teljes volt.
Az idei első tesztet talán a szokásosnál is nagyobb várakozás előzte meg, hiszen több szabályt is módosítottak, és a sorozat gumiszállítót is váltott, mint ismert, az idei évtől már a Pirelli abroncsait használja a mezőny.
Látványos, illetve alig látható, mégis radikális megoldással egyedül a Lotus Renault GP jelentkezett eddig, a csapat mérnökei ugyanis elöl, az oldalszekrények alatt vezették ki a kipufogórendszert, amiből a kiáramló meleg kipufogógáz az autó alá áramlik, növelve ezzel a fenéklemez és a diffúzor által előidézett szívóhatást.
A legtöbb pilóta eddig nem volt hajlandó jósolni az erősorrenddel kapcsolatban, ám nyilvánvalóan végérvényes következtetéseket senki nem fog levonni az első nap után. A tesztek eredményei eleve becsapósak lehetnek, mivel nem ismertek az üzemanyagszintek és a csapatok által végzett programok sem, ráadásul ezúttal az új autókat a legtöbben még csak most használták először, nem is beszélve arról, hogy a Pirelli szuperlágy és kemény keverékeit is most próbálhatták ki első alkalommal a csapatok, ami szintén komoly hatással lehet az egyes időeredményekre.
Az mindenesetre elvitathatatlan tény, hogy a legjobb köridőt Sebastian Vettel futotta a nap során, vagyis az aktuális világbajnok zárt az eredménylista élén. Mielőtt Vettel az élre állt volna, Nico Hülkenberg vezetett, aki most debütált a Force India színeiben (tavaly a Williamsnél versenyzett, idén az indiai csapat tartalékpilótája lesz). A fiatal német végül megőrizte a második helyet honfitársa mögött.
A Force India tavalyi autója különösen versenyképesnek bizonyult ebben a mezőnyben, ugyanis az istálló újonc versenyzője, Paul di Resta a negyedik legjobb eredményt érte el. A harmadik legjobb köridő Gary Paffett neve mellé került, aki a McLaren 2010-es autóját vezette. A brit tesztpilótát szerdán már a csapat versenyzői váltják a volánnál.
Az ötödik helyen Fernando Alonso végzett a Ferrarival, a csapat természetesen már az F150-est használta, vagyis az idei autókat használók közül csak Vettel és a Red Bull előzte meg az olasz istállót, Alonso hátránya közel nyolc tizedmásodperc volt. A spanyol autója a teszt leintése előtt néhány perccel megállt a hármas kanyarban, és a piros zászlós szakasz után már nem indították újra a tréninget. A leállás oka egyelőre nem ismert.
Kobajasi Kamui a hatodik helyre futott be a Sauber új autójával, megelőzve a Marussia Virgin újoncát, Jerome D’Ambrosiót, aki az istálló tavalyi autójával körözött.
A Lotus Renault GP-nek nem volt problémamentes napja, Vitalij Petrov csak 28 körig jutott, délelőtt hat kör után megállt alatta a technika. Hasonlóan döcögősre sikerült a kezdés a Mercedes GP számára is, Nico Rosberg mindössze kilenc körig jutott, ezt a mérleget délután Michael Schumacher tudta kozmetikázni némileg a maga 15 körével. Rosberg hidraulikus defekt miatt állt meg délelőtt, Schumachernek pedig az időigényes javítás miatt nem volt ideje többet körözni.
A Toro Rosso is hosszú kényszerszünetet tartott, Jaime Alguersuari 19 kört tett meg az új autóval. A Williamsnél a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) okozott némi problémát, Rubens Barrichello végül 77 körig jutott, de legjobb ideje csak a 11. helyhez volt elég.
A Hispania Racingnek jelenleg egyetlen versenyzője van Narain Karthikeyan személyében, az indiai pilóta a tavalyi, nem túlságosan versenyképes autóval próbálta újra felvenni a Forma-1 ritmusát, hiszen legutóbb 2006-ban ült F1-es autóban, amikor a Williams tesztpilótája volt. Karthikeyan 45 kört tett meg, legjobb köre 4,2 másodperccel volt lassabb Vettel legjobbjánál.
A teszt szerdán folytatódik Valenciában, immáron tizenkét csapattal, ugyebár a Team Lotus is bekapcsolódik a munkába.
Teszteredmények, Valencia, 1. nap - február 1.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Kör
|
1 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB7 - 2011 |
1:13.769 |
- |
93 |
2 |
N. Hülkenberg |
Force India |
VJM03 - 2010 |
1:13.938 |
+0.169 |
71 |
3 |
G. Paffett |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 - 2010 |
1:14.292 |
+0.523 |
91 |
4 |
P. di Resta |
Force India |
VJM03 - 2010 |
1:14.461 |
+0.692 |
28 |
5 |
F. Alonso |
Ferrari |
F150 - 2011 |
1:14.553 |
+0.784 |
97 |
6 |
K. Kobajasi |
Sauber F1 Team |
C30 - 2011 |
1:15.621 |
+1.852 |
68 |
7 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
VR-01 - 2010 |
1:16.003 |
+2.234 |
71 |
8 |
V. Petrov |
Lotus Renault |
R31 - 2011 |
1:16.351 |
+2.582 |
28 |
9 |
M. Schumacher |
Mercedes |
MGP W02 - 2011 |
1:16.450 |
+2.681 |
15 |
10 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
STR6 - 2011 |
1:17.214 |
+3.445 |
19 |
11 |
R. Barrichello |
Williams |
FW33 - 2011 |
1:17.335 |
+3.566 |
77 |
12 |
N. Karthikeyan |
HRT |
F110 - 2010 |
1:18.020 |
+4.251 |
45 |
13 |
N. Rosberg |
Mercedes |
MGP W02 - 2011 |
1:19.930 |
+6.161 |
9 |
A 2011-es versenyautók eredményei:
|
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Kör
|
1 |
1 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
1:13.769 |
93 |
2 |
5 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:14.553 |
97 |
3 |
6 |
K. Kobajasi |
Sauber F1 Team |
1:15.621 |
68 |
4 |
8 |
V. Petrov |
Lotus Renault |
1:16.351 |
28 |
5 |
9 |
M. Schumacher |
Mercedes |
1:16.450 |
15 |
6 |
10 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
1:17.214 |
19 |
7 |
11 |
R. Barrichello |
Williams |
1:17.335 |
77 |
8 |
13 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:19.930 |
9
|
|