02.02.
f1hirek.hu 2011.02.02. 20:46
A tavalyi Forma-1-es világbajnokság két meghatározó tagja, Fernando Alonso és Sebastian Vettel a valenciai teszt második napján is összecsapott, persze csak képletesen. Kettejük közül ezúttal a bajnoki címről 2010-ben lemaradó Alonso volt a gyorsabb, bő három tizedmásodpercet vert Vettelre.
A keddi nyitónaphoz hasonlóan Valenciában szerdán is napsütéses idő volt, tíz fok feletti hőmérséklettel, az időjárás tehát nem hátráltatta a csapatok felkészülését.
A mezőny immáron teljes volt, ugyanis az első napot még kihagyó Team Lotus is pályára küldte új autóját. Az istállónak azonban sok örömben nem volt része, Heikki Kovalainen mindössze 15 kört tudott megtenni, utána a szervokormány meghibásodása miatt a garázsban ragadt a csapat, de holnap folytathatják a munkát, mivel az éjszaka során új alkatrészt kapnak angliai gyárukból. Kovalainen a néhány kör után is optimistán nyilatkozott az új autóról az Autosport munkatársának.
Ahogyan azt a pilóták az első nap után elmondták, nem az időeredmények a fontosak, az első teszteken sokkal inkább arra törekednek, hogy minél több kilométert belepörgessenek autóikba, hiszen így ismerhetik meg azt a legjobban.
Persze Fernando Alonso nyilvánvalóan nem bánkódik amiatt, hogy a 108 zavartalanul megtett kör mellett a legjobb köridő is az ő neve mellé került szerdán (kedden ötödik lett, a 2011-es modellekkel körözők különversenyében a második helyen zárt volna Vettel mögött). A spanyol 1:13.307-es eredménnyel lett a legjobb, amivel bő négy tizedmásodperccel megjavította Vettel keddi legjobbját. Csütörtökön, az utolsó valenciai tesztnapon már Felipe Massa vezeti a Ferrari F150-est.
A Red Bull Racing világbajnoka, Sebastian Vettel ezúttal második lett, úgy, hogy csak délelőtt körözött, délután ugyanis már csapattársa, Mark Webber vezethette az RB7-es kódjelű versenyautót. Az ausztrál csak 16 kört tett meg, amit arra használt fel, hogy a lehető legjobban beállítsa magára az autót, hogy csütörtökön már teljes értékű munkát végezhessen (ilyenkor még egy autót használnak a csapatok). Megbízhatósági problémája mindenesetre a Red Bullnak sem volt a második napon sem. Webber egyébként az utolsó előtti, 14. helyen fejezte be a gyakorlást.
A mezőnyben ezúttal is többen a 2010-es versenyautóikkal köröztek. A Force India ma már csak egyedül Paul di Restát küldte pályára, aki ismét jól teljesített, a harmadik helyen rangsorolták. A nap legszorgalmasabb versenyzőjének bizonyuló skót a szintén a tavalyi autó átdolgozott verziójával kötöző Lewis Hamiltont előzte meg. Hamiltont csütörtökön csapattársa, Jenson Button váltja a McLarenben.
Két kiscsapat, a Hispania és a Virgin használta még a 2010-es fejlesztésű versenygépét, Narain Karthikeyan 6., Timo Glock nyolcadik lett.
A keddi nehézkes kezdés után ezúttal belehúzott a Lotus Renault GP, Robert Kubica ugyanis 104 kört tehetett meg különösebb probléma nélkül. A lengyelt ötödikként rangsorolták nap végén. Előző napi kilenc köre után Nico Rosberg is sokkal többet hajthatta a Mercedes GP négykerekűjét, 69 körrel zárta utolsó valenciai tesztnapját. Csütörtökön Michael Schumacher fejezi be a Mercedes heti programját.
A Williams istálló mindkét versenyzőjének lehetőséget adott szerdán, Rubens Barrichello délelőtt befejezte saját programját, újonc csapattársa, Pastor Maldonado pedig első alkalommal próbálhatta ki az FW33-ast. A Williams mellett a Sauber is újoncot avatott,Sergio Perez műszaki hibák miatt mindössze 42 körrel debütált az új autóval, holnap azonban folytathatja az ismerkedést a technikával.
A Toro Rosso is mindkét versenyzőjét csatasorba állította, Jaime Alguersuari átadta a stafétabotot Sébastien Bueminek. Mindketten a mezőny hátsó felében zárták a napot.
Az edzést összesen négy alkalommal szakították meg a versenybírók: reggel Barrichello autója állt meg, majd Di Resta csúszott ki a kavicságyba, délután Rosbergnek adódtak problémái, a leintéshez közel pedig Buemi autója makacsolta meg magát.
A teszt csütörtökön befejeződik Valenciában.
Teszteredmények, Valencia, 2. nap - február 2.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Kör
|
1 |
F. Alonso |
Ferrari |
F150 - 2011 |
1:13.307 |
- |
108 |
2 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB7 - 2011 |
1:13.614 |
+0.307 |
43 |
3 |
P. di Resta |
Force India |
VJM03 - 2010 |
1:13.844 |
+0.537 |
111 |
4 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 - 2010 |
1:14.353 |
+1.046 |
83 |
5 |
R. Kubica |
Lotus Renault |
R31 - 2011 |
1:14.412 |
+1.105 |
104 |
6 |
N. Karthikeyan |
HRT |
F110 - 2010 |
1:14.472 |
+1.165 |
80 |
7 |
N. Rosberg |
Mercedes |
MGP W02 - 2011 |
1:14.645 |
+1.338 |
69 |
8 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 - 2010 |
1:15.408 |
+2.101 |
34 |
9 |
R. Barrichello |
Williams |
FW33 - 2011 |
1:16.023 |
+2.716 |
51 |
10 |
S. Pérez |
Sauber |
C30 - 2011 |
1:16.198 |
+2.891 |
42 |
11 |
P. Maldonado |
Williams |
FW33 - 2011 |
1:16.266 |
+2.959 |
29 |
12 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR6 - 2011 |
1:16.359 |
+3.052 |
46 |
13 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
STR6 - 2011 |
1:16.474 |
+3.167 |
64 |
14 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB7 - 2011 |
1:17.365 |
+4.058 |
17 |
15 |
H. Kovalainen |
Team Lotus |
T128 - 2011 |
1:20.649 |
+7.342 |
15 |
A 2011-es versenyautók eredményei:
|
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Kör
|
1 |
1 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:13.307 |
108 |
2 |
2 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
1:13.614 |
43 |
3 |
5 |
R. Kubica |
Renault |
1:14.412 |
104 |
4 |
7 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:14.645 |
69 |
5 |
9 |
R. Barrichello |
Williams |
1:16.023 |
51 |
6 |
10 |
S. Pérez |
Sauber |
1:16.198 |
42 |
7 |
11 |
P. Maldonado |
Williams |
1:16.266 |
29 |
8 |
12 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
1:16.359 |
46 |
9 |
13 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
1:16.474 |
64 |
10 |
14 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
1:17.365 |
17 |
11 |
15 |
H. Kovalainen |
Team Lotus |
1:20.649 |
15
|
|