11.02.
f1hirek.hu 2011.02.12. 13:03
Először villantotta meg igazán oroszlánkörmeit a 2011-es szezonra való felkészülés során a hétszeres világbajnok Michael Schumacher (Mercedes GP), aki pénteken, a négynapos jerezi tesz második napján minimális különbséggel megelőzte a csütörtöki éllovas Felipe Massát (Ferrari), és az élen zárta a napot. Jenson Button első nekifutásra a 3. helyre terelte be az MP4-26-os McLarent.
Az első napot követően pénteken is végig ideális időjárási körülmények között folytathatták tesztprogramjukat a Forma-1-es csapatok Jerezben, ahol csupán négy piros zászlós jelzés szakította meg kisebb időre a munkát.
A délelőtt folyamán Jaime Alguersuari (Toro Rosso) és Vitalij Petrov (Renault) megpördülése miatt kellett beiktatni kisebb mentési szünetet, délután pedig a pénteki tesztnap két egyedüli újonc pilótája, Sergio Perez (Sauber) és Pastor Maldonado (Williams) törték össze külön-külön olyan csúnyán az autójukat, hogy ők ezt követően már nem is hajtottak a pályára a nap folyamán.
A tesztnap első bő fél órájában némi meglepetésre Jaime Alguersuari állt az eredménylista élén, és a fiatal spanyol a nap végére is csupán a 4. helyig szorult vissza a Toro Rossóval. A faenzai istálló kifejezetten imponáló teljesítményt nyújt tehát eddig Jerezben, hiszen a tesztpilóta Daniel Ricciardo csütörtöki 4. helye után, most Alguersuari hozta be ugyanezen a helyen a csapat új autóját.
A Toro Rosso pilótájától délelőtt az anyacsapat Red Bull Racing versenyzője, Mark Webber vette át a vezetést ideiglenesen, majd Michael Schumacher állt az élre. Noha ekkor még a csütörtöki leggyorsabb Felipe Massa néhány percre elcsente a némettől a vezető pozíciót, ám a hétszeres világbajnok csaknem hat órával a tesztnap vége előtt újból villantott, és 1:20.352-es idejét ezután már senki nem tudta túlszárnyalni a pénteki nap során, amit így ő zárt az élen Jerezben.
Bár a teszteredményekből sohasem szabad messzemenő következtetéseket levonni, annyit azért megjegyezhetünk, hogy épp itt volt már az ideje, hogy a világbajnoki címre áhítozó Mercedes GP végre előrukkoljon valami huszáros teljesítménnyel az eddigi gyengébben sikerült 2011-es tesztnapokat követően.
Schumacher mögött a német jó barátja és egykori csapattársa, Massa végzett a Ferrarival, aki maga is túlszárnyalta saját csütörtöki győztes idejét, és mindössze 61 ezredmásodperccel maradt el a hétszeres világbajnok legjobbjától. A brazil maximálisan elégedett lehet Jerezben elvégzett programjával, és jó érzéssel adhatja át a volánt szombaton csapattársának, Fernando Alonsónak, hiszen mindkét eddigi tesztnapon ő teljesítette a legtöbb kört az andalúziai pályán, pénteken meg sem állt 116-ig.
Shumacher egyébként egy tíz-, míg Massa egy nyolckörös etap egyaránt első körében futották pénteki legjobb köridejüket.
Jenson Button is teljes mértékben elégedetten kászálódhatott ki a nap végén autójából, hiszen most először vihette pályára a McLaren vadonatúj, MP4-26-os kódjelű versenygépét, és ehhez képest rögtön az előkelő 3. helyen végzett az eredménylistán, igaz, az ő hátránya már több mint hat tizedmásodperc volt Schumacher győztes idejével szemben.
A 4. helyen a fenn már említett Alguersuari zárta a napot, megelőzve az anyacsapat pilótáját, Mark Webbert, aki már egy másodpercen kívüli különbséggel követte a listán a győztes németet. Az ausztrál ennek ellenére valószínűleg elégedetten szállt ki az RB7-esből, hiszen egész nap kizárólag hosszú etapokat teljesített, melyek során végig konzisztens köridőket tudott futni.
Adrian Sutil és a VJM04-es kódjelű Force India erejéből ezúttal a 6. helyre futotta, és mindenképp örömteli lehet a német számára, hogy bármiféle technikai probléma és feltűnés nélkül tudta le az újabb tesztnapot.
A mexikói újonc Sergio Perez számára viszont a második jerezi tesztnap már nem sikerült olyan jól, mint az első. A csütörtöki második hely után ezúttal csak a 7. legjobb köridő virított a 21 éves pilóta neve mellett a nap végén, ráadásul csúnyán összetörte a Sauber C30 elejét, ami miatt a tervezettnél kevesebb időt töltött a pályán.
A Virgin Racing számára nehezen indult a pénteki nap, hiszen a kis csapatnak csaknem három és fél órát kellett várnia Timo Glock első gyorskörére a pályán (a német addig csak installációs köröket teljesített), ám az etap végére annyira belelendültek a munkába, hogy végül Vitalij Petrovot (Lotus Renault), Pastor Maldonadót (Williams) és Jarno Trullit is megelőzve a 8. helyen zárták a napot.
A szombati mezőny
Red Bull Racing - Sebastian Vettel
McLaren-Mercedes - Lewis Hamilton
Ferrari - Fernando Alonso
Mercedes GP - Michael Schumacher
Lotus Renault GP - Nick Heidfeld
Williams - Rubens Barrichello
Force India - Paul di Resta
Sauber - Kobajasi Kamui
Toro Rosso - Sébastien Buemi
Team Lotus - Heikki Kovalainen
Az összes csapat közül talán a Williamsnek volt a leghányatottabb napja pénteken Jerezben. A venezuelai újonc, Maldonadónak már délelőtt adódott néhány melegebb pillanata a pályán, ám ekkor még a szerencse mellé szegődött, körülbelül 75 perccel a tesztnap vége előtt azonban a fiatal pilóta a 4-es kanyar kijáratánál csúnyán összetörte a Williamst, amivel ezután már nem is tudott pályára hajtani később.
A grove-i istállónak ráadásul a KERS-szel (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) is adódott némi gondja pénteken, úgyhogy ők bizonyára szívesen elfelejtenék ezt a napot. Szombaton a rutinos brazil Rubens Barrichello váltja majd Maldonadót a volánnál.
Nem volt problémamentes napja a Team Lotusnak sem. Jarno Trulli alatt egy meg nem nevezett műszaki probléma miatt állt meg a zöld-sárga autó, és mivel a meghibásodott elemből nem volt kéznél pótalkatrész a csapatnál, ez egyben a nap végét is jelentette számukra. Szombatra elvileg megérkezik a várt pótalkatrész a csapat angliai gyárából, és akkor a maláj kiscsapat is folytatni tudja majd tervezett tesztprogramját.
Teszteredmények, Jerez, 2. nap - február 11.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Kör
|
1 |
M. Schumacher |
Mercedes |
MGP W02 |
1:20.352 |
- |
112 |
2 |
F. Massa |
Ferrari |
F150th Italia |
1:20.413 |
+0.061 |
116 |
3 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-26 |
1:21.009 |
+0.657 |
69 |
4 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
STR6 |
1:21.214 |
+0.862 |
72 |
5 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB7 |
1:21.613 |
+1.261 |
113 |
6 |
A. Sutil |
Force India |
VJM04 |
1:21.780 |
+1.428 |
73 |
7 |
S. Pérez |
Sauber |
C30 |
1:21.857 |
+1.505 |
56 |
8 |
T. Glock |
Virgin |
VR-02 |
1:22.208 |
+1.856 |
57 |
9 |
W. Petrov |
Renault |
R31 |
1:22.493 |
+2.141 |
65 |
10 |
P. Maldonado |
Williams |
FW33 |
1:22.591 |
+2.239 |
38 |
11 |
J. Trulli |
Lotus |
T128 |
1:23.216 |
+2.864 |
40
|
|