13.02.
f1hirek.hu 2011.02.13. 21:50
Jerezben vasárnap este magyar idő szerint 17 órakor véget ért az idei Forma-1-es szezont megelőző második nagy tesztblokk, amit még kettő követ majd az első versenyig. A spanyol pályán az utolsó napon a heti legjobb köridővel Rubens Barrichello végzett az élen, Kobajasi Kamuit és a ferraris Fernando Alonsót megelőzve.
Az elmúlt három napban kifogástalan időben gyakorolhatott az egyedül a Hispania Racinget nélkülöző F1-es mezőny, és a záró napon is főként száraz időben volt részük, de a záráshoz közeledve a vállalkozóbb szellemű pilóták kipróbálhatták a Pirelli eső- és intermediate gumijait is, ugyanis egy kisebb zápor érte el Jerezt.
A nap nagy részében Rubens Barrichello neve szerepelt az eredményeket összesítő tabella élén: a Williams rutinos versenyzője már kora délelőtt az élre állt, és mivel a szezon előtti tesztek többsége még nem a minél jobb időeredmények hajszolásáról szól, így nem volt nagy meglepetés, hogy a riválisok egyike sem szárnyalta túl az egyébként a heti legjobb eredményt jelentő 1:19.832-es köridőt.
A Williamsre nehéz idők jártak az elmúlt napokban, a hátsó szárny, majd a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) meghibásodása az első három napon limitálta a pályán tölthető idejüket, vasárnap azonban Barrichello már többnyire zavartalanul körözhetett. Igaz, a szerelők kivették az egyelőre problémás KERS-t az FW33-asből. Az autó így is megállt egyszer a teszt végéhez közeledve.
Barrichellótól jócskán kikapott a második helyen végző Kobajasi Kamui, a Sauber japánjának közel nyolc tizedmásodperc volt a hátránya. Az istálló szerelői ezúttal is aggódhattak a C30-as modell épségéért, ugyanis miután Sergio Perez pénteken csúnyán összetörte az autót, vasárnap délelőtt Kobajasi is a kavicságyban állt meg egyszer vele. A pilóta bakija ezúttal nem okozott nagy problémát, a japán folytathatta a programot, és végül 86 körnél állt meg.
Délelőtti rövid etapjai során érte el a harmadik helyezést jelentő köridőt Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája, aki délután az Autosport helyszíni beszámolója szerint sok üzemanyaggal, hosszú etapokat teljesített. A megbízhatóság terén továbbra is élen jár a Ferrari, hiszen Alonso az utolsó napon 115 kört tehetett meg problémák nélkül.
A Sauberhez hasonlóan a Toro Rosso is többnyire az élmezőnyben ólálkodott az elmúlt napokban, Sébastien Buemi a negyedik legjobb időt futotta vasárnap az STR6-os modellel. A fiatal svájci is délelőtt teljesítette a rövidebb etapokat.
A Lotus Renault GP az utolsó jerezi napon teszt- és tartalékpilótáját, Bruno Sennát küldte pályára, hogy a brazil pilóta is ismerkedjen az R30-assal, amit a versenyeken minden bizonnyal Nick Heidfeld vezet majd (a sérült Robert Kubica felépüléséig), aki szombaton az aznapi legjobb idővel bizonyította, lehet rá számítani. Senna ötödik lett vasárnap.
A Lotus Renault mögött a Team Lotus versenyzője, Heikki Kovalainen végzett, de a Forma-1-ben tavaly debütáló kiscsapatnál a helyezésen felül másnak nem nagyon örülhetnek, ugyanis az autóból ezúttal a víz folyt el, és a finn csak 43 kört tudott megtenni. Csütörtök óta a műszaki hibák miatt 61 kör volt a maximum, amit egy nap megtehettek, a megbízhatóságon tehát még rengeteget kell dolgoznia a Lotus szerelőinek.
Ugyanez érvényes a Mercedes GP-re is, amelynek MGP W02-es kódjelű autója már bizonyította, gyorsan lehet vele közlekedni (Michael Schumacher pénteken az élen zárt vele), megbízhatóság terén azonban még sebezhető. Ennek a vasárnapi nap volt az újabb látványos bizonyítéka, amikor délelőtt elővigyázatosságból motort kellett cserélni a Nico Rosberg által kormányozott négykerekűben.
Rosberg mögött a tavalyi bajnok, Sebastian Vettel lett a nyolcadik, a Red Bull Racing versenyzője egész nap főként hosszabb etapokat teljesített. Ugyanígy tett a mögötte záró Jenson Button és a McLaren-Mercedes is, így a két élmezőnybe várt istálló valós teljesítményét egyelőre jótékony homály fedi. Műszaki hibáról egyik csapattal kapcsolatban sem érkezett jelentés, ennek ellenére viszonylag kevésnek mondható, 90, illetve 70 körrel zárták a napot.
A Virgin Racing a nap nagy részét szereléssel töltötte: előbb a VR-02-es olajszenzora rakoncátlankodott, majd valami komolyabb probléma léphetett fel, ugyanis Jerome D’Ambrosióra négyórás kényszerszünet várt.
A Force India szerelőinek is volt szerelnivalójuk, hiszen jó másfél órával a leintés előtt Paul di Resta alatt tönkrement az autó első felfüggesztése, a skót újonc emiatt a kavicságyat is megjárta. Di Resta a problémával együtt is 99 kört tett meg, így produktív napot zárt, igaz, időeredménye alapján utolsó lett.
Az utolsó bő egy órára az eső is megérkezett Jerezbe, amit ezúttal nem bánt a mezőny, így legalább lehetőségük volt arra, hogy kipróbálják a sorozat gumiszállító partnereként az idén a Bridgestone-t váltó Pirelli vizes pályára alkalmas abroncsait. A vizes pályán Buemi, Barrichello, Alonso és Rosberg körözött egy keveset.
A csapatok péntektől Barcelonában folytatják a felkészülést, a Spanyol Nagydíjnak otthont adó pályán is négy napot töltenek majd el, mielőtt elutaznának a szezonnyitó helyszínére, Bahreinbe, ahol a rajt előtt még egy négynapos teszt vár rájuk.
Teszteredmények, Jerez, 4. nap - február 13.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Kör
|
1 |
R. Barrichello |
Williams |
FW33 |
1:19.832 |
- |
103 |
2 |
K. Kobajasi |
Sauber |
C30 |
1:20.601 |
+0.769 |
86 |
3 |
F. Alonso |
Ferrari |
F150th Italia |
1:21.074 |
+1.242 |
115 |
4 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR6 |
1:21.213 |
+1.381 |
90 |
5 |
B. Senna |
Renault |
R31 |
1:21.400 |
+1.568 |
68 |
6 |
H. Kovalainen |
Lotus |
T128 |
1:21.632 |
+1.800 |
43 |
7 |
N. Rosberg |
Mercedes |
MGP W02 |
1:22.103 |
+2.271 |
45 |
8 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB7 |
1:22.222 |
+2.390 |
90 |
9 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-26 |
1:22.278 |
+2.446 |
70 |
10 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
VR-02 |
1:22.985 |
+3.153 |
44 |
11 |
P. di Resta |
Force India |
VJM04 |
1:23.111 |
+3.279 |
99
|
|