2. szabadedzés
f1gp.hu 2011.04.08. 14:24
A Maláj Nagydíj második szabadedzésén is Mark Webber volt a leggyorsabb, de az első edzésen tapasztalt nyomasztó fölénye ezúttal minimálisra olvadt: Jenson Button mindössze öt ezredmásodperccel volt lassabb McLarenjével. A másik McLarennel Lewis Hamilton lett a harmadik. Sebastian Vettel a negyedik legjobb időt futotta, a két Ferrari és a két Mercedes is a legjobb tízben zárt.
A levegő és az aszfalt is tovább melegedett Sepangban, az aszfalt hőmérséklete már elérte a 45 fokot is. A pénteki napon tehát nem lehetett panasz az időjárásra, viszont nem kizárt, hogy a folytatásban már az esővel is meg kell küzdenie a mezőnynek.
Mark Webber 1:37.651-gyel nyerte az első edzést, amin délután (magyar idő szerint kora délelőtt) tovább javított, a második tréningen 1:36.876-nál állította meg az órát. Ezúttal már messze nem volt akkor fölénye, mint az első gyakorláson, csapattársa, a negyedik helyen záró Sebastian Vettel is csak jó két tizedmásodperccel volt lassabb nála.
A két Red Bull közt a McLaren duója zárta a pénteki napot, Jenson Button öt ezredmásodperces hátránnyal második lett, míg Lewis Hamilton lemaradása is csak 13 század volt.
A két Mercedes is jól szerepelt, a 6-os kanyarban a fűre hajtó, és autóját kis híján összetörő Michael Schumacher ötödik lett (hátránya már 1,2 másodperc volt, tehát a negyedik Vettel is egy másodpercet vert rá), egyetlen ezredmásodperccel megelőzve a ferraris Felipe Massát. Nico Rosberg hetedik lett a másik Mercedesszel.
Az első edzésen rejtélyes felfüggesztés-problémával küzdő Lotus Renault-nál a jelek szerint sikerült megoldaniuk a nehézségeket, hiszen a két edzés közt bejelentették, addig nem engedik pályára pilótáikat, amíg rá nem jönnek a hiba okára. Nick Heidfeld 8., az első edzést a kavicságyban befejező Vitalij Petrov 13. lett. Együtt 33 kört tettek meg (az első edzésen 10-ig jutottak), vagyis pénteki napjuk nem volt éppen a legproduktívabb, viszont az látszik, hogy az autó versenyképes lehet a maláj futamon is.
Fernando Alonso ezúttal is kilencedik lett, és ezúttal is kikapott csapattársától, Massától, de jól tudjuk, hogy a spanyol klasszist foglalkoztatják a legkevésbé a pénteki eredmények, amelyek valóban becsapósak szoktak lenni, hiszen csak sejteni lehet, hogy melyik csapat, melyik pilóta éppen milyen programot teljesít. A valós erőviszonyok leghamarabb a szombati, magyar idő szerint 10 órakor kezdődő időmérő edzésen fognak kirajzolódni.
A második tréninget eseménytelennek is nevezhettük volna, de Pastor Maldonado gondoskodott arról, hogy ezt ne tehessük meg. A Williams istálló újonca a bokszába vezető úton hibázott, a fűre hajtott, megpördült és a kavicságyban állt meg. Ezt a hibát leszámítva a venezuelai jól teljesített, ismét biztató tempót autózott.
Az austosport.com helyszínen dolgozó munkatársának beszámolója szerint az edzés utolsó fél órájában a csapatok többsége megtankolta autóját, a nagy súly alatt a lágy gumik viszont durván kopni kezdtek, és egyesek így nyolc másodperccel is elmaradtak korábbi időeredményeiktől. A Pirelli a nagy hőségben eleve nagyobb mértékű kopásra számított, mint két hete Ausztráliában, a jelek szerint a várakozásaik beigazolódnak.
Az első edzésen a Lotus Renault-éhoz hasonló felfüggesztés-probléma miatt a kavicságyba csúszó Jerome D’Ambrosio teljes egészében kihagyta a második gyakorlást, a Virgin szerelői valószínűleg nem tudták idejében megszerelni az autót.
Heikki Kovalainen pénteki napja sem volt túlságosan sikeres, hiszen az első edzésen a Team Lotus tesztpilótája, Daniele Valsecchi vezetett a helyén, a második tréningen viszont műszaki probléma miatt csak 4 kört tudott megtenni.
A Hispania Racing folytatta felzárkózását, Narain Karthikeyan már a 107 százalékos határon belül tudta befejezni az edzést. Vitantonio Liuzzi egy kicsúszás után a pálya mellett állította le autóját. Az indiai-olasz páros ezúttal összesen 29 kört tett meg. A mezőny vélhetően szombaton tovább gyorsul majd, így ha a HRT-nél meg akarják valósítani elsődleges céljukat, a futamra való kvalifikációt, akkor nekik is javulniuk kell.
A Maláj Nagydíj harmadik, egyórás szabadedzése magyar idő szerint szombat reggel 7 órakor kezdődik.
2011-es Maláj Nagydíj, 2. szabadedzés:
|
Pilóta |
Csapat |
Legjobb köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
M. Webber |
Red Bull |
1:36.876 |
- |
24 |
2 |
J. Button |
McLaren |
1:36.881 |
+0:00.005 |
30 |
3 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:37.010 |
+0:00.129 |
23 |
4 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:37.090 |
+0:00.080 |
30 |
5 |
M. Schumacher |
Mercedes |
1:38.088 |
+0:00.998 |
26 |
6 |
F. Massa |
Ferrari |
1:38.089 |
+0:00.001 |
31 |
7 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:38.565 |
+0:00.476 |
25 |
8 |
N. Heidfeld |
Renault |
1:38.570 |
+0:00.005 |
16 |
9 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:38.583 |
+0:00.013 |
27 |
10 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
1:38.846 |
+0:00.263 |
31 |
11 |
P. Maldonado |
Williams |
1:38.968 |
+0:00.122 |
25 |
12 |
R. Barrichello |
Williams |
1:39.187 |
+0:00.219 |
30 |
13 |
V. Petrov |
Renault |
1:39.267 |
+0:00.080 |
17 |
14 |
K. Kobajasi |
Sauber |
1:39.398 |
+0:00.131 |
29 |
15 |
S. Perez |
Sauber |
1:39.603 |
+0:00.205 |
34 |
16 |
P. di Resta |
Force India |
1:39.625 |
+0:00.022 |
31 |
17 |
A. Sutil |
Force India |
1:39.809 |
+0:00.184 |
28 |
18 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
1:40.115 |
+0:00.306 |
31 |
19 |
T. Glock |
Virgin |
1:40.866 |
+0:00.751 |
24 |
20 |
J. Trulli |
Team Lotus |
1:41.890 |
+0:01.024 |
19 |
21 |
N. Karthikeyan |
Hispania |
1:43.197 |
+0:01.307 |
15 |
22 |
V. Liuzzi |
Hispania |
1:43.991 |
+0:00.794 |
14 |
23 |
H. Kovalainen |
Team Lotus |
1:44.886 |
+0:00.895 |
4 |
24 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
idő nélkül |
- |
0
|
|