A szombati időmérő edzésen nem volt olyan meleg, mint a péntek délután szintén 14 órakor kezdődő szabadedzésen, a levegő 23 fokosra melegedett a rajtra, az aszfalton pedig 35 fokot mértek.
Az időmérő előtt nagy kérdés volt, hogy a mezőny hogyan boldogul majd a Pirelli módosított összetételű, tartósabb kemény gumiabroncsaival, amik a pénteki napon finoman szólva sem nyűgözték le a pilótákat. Ezen felül kérdés volt még, hogy a mindhárom szabadedzést megnyerő Red Bullok megszerzik-e a pole pozíciót is Barcelonában.
Első etap (Q1)
A Red Bull és a McLaren pilótái kemény gumikon futották gyorsköreiket az első etapban, továbbjutásuk így sem forgott veszélyben. A környezetükben lévő riválisok azonban nem kockáztathattak, ugyanis a lágyabb gumikon a középmezőnyhöz tartozó pilóták is remek köröket futottak, így a Ferrarik és a Mercedesek is közel sodródtak a kiesőzónához. Végül egyik „nagyágyúnak” sem kellett aggódnia, mindannyian folytathatták a kvalifikációt, viszont el kellet használniuk egy szett lágy gumit (egy pilótának összesen három-három szett kemény, illetve lágy gumija van az időmérőre és a versenyre).
Nick Heidfeld viszont ki sem hajthatott a pályára, mert miután autója kigyulladt a harmadik szabadedzésen, a Lotus Renault szerelői nem tudták megjavítani az autót. Heidfeld így időeredmény nélkül fejezte be a kvalifikációt, és a mezőny végéről rajtolhat majd vasárnap (ehhez a versenyfelügyelők engedélye szükséges, de biztosan nem fognak akadékoskodni, hiszen műszaki hiba miatt nem tudott kört futni a német).
A legjobb idővel Michael Schumacher (Mercedes) lépett tovább. Heidfeld mellett kiesett viszont Rubens Barrichello is a Williamsszel, a rutinos brazil és csapata talán eltaktikázták magukat (így viszont három szett friss lágy gumival rajtolhat, ami nagy fegyvertény lesz a futamon). Heikki Kovalainen és a Team Lotus viszont Heidfeld és Barrichello problémáiból profitálva idén először került be a Q2-be.
A 107 százalékos szintidő végül senkinek nem okozott problémát, így a Virgin és a Hispania duója is ott lesz a rajtrácson vasárnap.
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:22.960 |
- |
8 |
2. |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:23.069 |
+0:00.109 |
8 |
3. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:23.406 |
+0:00.446 |
8 |
4. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:23.485 |
+0:00.525 |
9 |
5. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:23.506 |
+0:00.546 |
8 |
6. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:23.507 |
+0:00.547 |
8 |
7. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:23.619 |
+0:00.659 |
6 |
8. |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:23.656 |
+0:00.696 |
3 |
9. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:23.962 |
+0:01.002 |
3 |
10. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:24.049 |
+0:01.089 |
3 |
11. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:24.142 |
+0:01.182 |
7 |
12. |
Sergio Perez |
Sauber |
1:24.209 |
+0:01.249 |
3 |
13. |
Paul di Resta |
Force India |
1:24.332 |
+0:01.372 |
8 |
14. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:24.370 |
+0:01.410 |
6 |
15. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:24.428 |
+0:01.468 |
6 |
16. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:24.648 |
+0:01.688 |
8 |
17. |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:25.874 |
+0:02.914 |
3 |
18. |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
1:26.521 |
+0:03.561 |
4 |
19. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:26.910 |
+0:03.950 |
5 |
20. |
Timo Glock |
Virgin |
1:27.315 |
+0:04.355 |
8 |
21. |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
1:27.809 |
+0:04.849 |
9 |
22. |
Narain Karthikeyan |
Hispania Racing |
1:27.908 |
+0:04.948 |
9 |
23. |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:28.556 |
+0:05.596 |
5 |
24. |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
idő nélkül |
- |
0 |
107 százalékos idő: 1:28.767
Második etap (Q2)
A második etapban a Red Bullok és a McLarenek csak egy gyorskört futottak, de ekkor már a lágy gumikkal. Így az első négy hely rögtön gazdára is talált, Sebastian Vettelék már nem mentek vissza a pályára a Q2-ben.
A negyedórás etapban egyébként az isztambuli időmérőhöz hasonlóan már minden a gumitaktikáról szólt, többen is inkább spóroltak a lágy gumikkal, feladva a jó szereplés lehetőségét. A Force India duója például csak kemény gumin futott kört, amit kihasználva Heikki Kovalainen a lágy abroncsokon mindkettőjüket megelőzte, és megszerezte a 15. rajtpozíciót, ami messze a Team Lotus idei legjobb eredménye.
Rajtuk kívül kiesett a két Toro Rosso és a két Sauber is, ők mindannyian a lágy gumikon rohamoztak, de így sem tudtak bekerülni a top 10-be, hiszen ott is a jobb tapadást biztosító gumikkal futott mindenki.
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:21.540 |
- |
3 |
2. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:21.773 |
+0:00.233 |
3 |
3. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:22.050 |
+0:00.510 |
3 |
4. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:22.148 |
+0:00.608 |
3 |
5. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:22.569 |
+0:01.029 |
3 |
6. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:22.671 |
+0:01.131 |
3 |
7. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:22.813 |
+0:01.273 |
3 |
8. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:22.854 |
+0:01.314 |
3 |
9. |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:22.948 |
+0:01.408 |
3 |
10. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:23.026 |
+0:01.486 |
3 |
11. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:23.231 |
+0:01.691 |
3 |
12. |
Sergio Perez |
Sauber |
1:23.367 |
+0:01.827 |
6 |
13. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:23.694 |
+0:02.154 |
6 |
14. |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:23.702 |
+0:02.162 |
5 |
15. |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:25.403 |
+0:03.863 |
3 |
16. |
Paul di Resta |
Force India |
1:26.126 |
+0:04.586 |
5 |
17. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:26.571 |
+0:05.031 |
5 |
Harmadik etap (Q3)
Az utolsó etap elején a két McLaren, majd a két Red Bull futott egy-egy kört, a többiek a bokszban ácsorogtak, és utolsó szett lágy gumijukat az utolsó percekre tartogatták. Az első percek eredményei alapján a Webber, Vettel, Hamilton, Button sorrend alakult ki. Az eddig látottak alapján a többiek nem jelentenek rájuk veszélyt, így a két élcsapat pilótái nyugodtan eltehettek egy-egy szett érintetlen lágy gumit a futamra, ami vasárnap még sokat érhet. Ők már nem is futottak ki újra. A Red Bullok fölénye nagy volt továbbra is, Webber 1 másodpercet vert a végül ötödik helyre csúszó Buttonra.
Történt ugyanis, hogy Fernando Alonso beesett a két McLaren közé, sőt, mindössze három ezredmásodperc választotta el attól, hogy Hamiltont is megelőzze. Button mellől Vitalij Petrov rajtol majd a hatodik helyről. A negyedik sorból Nico Rosberg és Felipe Massa indul, a ferraris brazil idén ötödször is kikapott Alonsótól, Rosberg pedig idén továbbra is veretlen Schumacherrel szemben az időmérőkön.
A pályafutása során a top10-be először bekerülő Pastor Maldonado a 9. rajtkockát szerezte meg, Michael Schumacher pedig lágy gumit spórolva mért kör nélkül lett tizedik.
Ezzel a szombati eredménnyel egyúttal megszakadt Sebastian Vettel remek sorozata is, hiszen a világbajnoki címvédő idén először maradt le a pole pozícióról, az év ötödik versenyéig kellett erre várni.
A Spanyol Nagydíj vasárnap 14 órakor rajtol.
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:20.981 |
- |
3 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:21.181 |
+0:00.200 |
3 |
3. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:21.961 |
+0:00.980 |
3 |
4. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:21.964 |
+0:00.983 |
3 |
5. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:21.996 |
+0:01.015 |
3 |
6. |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:22.471 |
+0:01.490 |
3 |
7. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:22.599 |
+0:01.618 |
3 |
8. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:22.888 |
+0:01.907 |
3 |
9. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:22.952 |
+0:01.971 |
3 |
10. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
idő nélkül |
- |
1 |
A 2011-es Spanyol Nagydíj rajtfelállása:
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Kör |
1. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:20.981 |
12 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:21.181 |
13 |
3. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:21.961 |
12 |
4. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:21.964 |
15 |
5. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:21.996 |
12 |
6. |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:22.471 |
14 |
7. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:22.599 |
14 |
8. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:22.888 |
14 |
9. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:22.952 |
14 |
10. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
idő nélkül |
12 |
11. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:23.231 |
6 |
12. |
Sergio Perez |
Sauber |
1:23.367 |
9 |
13. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:23.694 |
9 |
14. |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:23.702 |
8 |
15. |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:25.403 |
6 |
16. |
Paul di Resta |
Force India |
1:26.126 |
13 |
17. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:26.571 |
13 |
18. |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
1:26.521 |
4 |
19. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:26.910 |
5 |
20. |
Timo Glock |
Virgin |
1:27.315 |
8 |
21. |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
1:27.809 |
9 |
22. |
Narain Karthikeyan |
Hispania Racing |
1:27.908 |
9 |
23. |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:28.556 |
5 |
24. |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
idő nélkül |
0
|