2. szabadedzés
f1gp.hu 2011.06.11. 15:38
Meglehetősen zaklatott, egy kényszerű pilótacserével kezdődő, majd több megcsúszással és bukással tarkított második szabadedzésen van túl a Forma-1 mezőnye Montrealban. A legjobb időeredménnyel Fernando Alonso (Ferrari) zárta a tréninget, akit Sebastian Vettel (Red Bull), illetve ferraris csapattársa, Felipe Massa követett az eredménylistán.
A Kanadai Nagydíj pénteki második szabadedzésére tovább melegedett az aszfalt és a levegő hőmérséklete Montrealban, előbbi érték 44, míg utóbbi 22 Celsius fokig emelkedett a magyar idő szerint este 8 órakor kezdődő gyakorlásra. Ahogy az az utcai pályákon általában lenni szokott, a hétvége előrehaladtával folyton tisztul az aszfalt, így a második edzésen is arra lehetett számítani, hogy tovább javulnak majd a köridők az első etaphoz képest.
Két szokványosnak mondható, és egy meghökkentő pilótacserével vette kezdetét a második montreali szabadedzés. Azon senki nem lepődött meg, hogy a két tesztpilóta, Daniel Ricciardo (Toro Rosso) és Nico Hülkenberg (Force India) helyét két főállású versenyző, Sébastien Buemi és Adrian Sutil vette át a második edzésen, ám arra vajmi kevesen számíthattak, hogy a rutinos Pedro de la Rosát is újból a mezőnyben üdvözölhetik.
A 40 éves spanyol legutóbb a tavalyi Olasz Nagydíjon szerepelt a Sauber akkor még főállású pilótájaként, és a mostani hétvégén ismét szerephez jut majd a hinwili istállónál, mivel Sergio Perez az első szabadedzés után kényszerűen belátta, nem tudja vállalni a hétvégi nagydíjon való részvételt. Mint ismert, a mexikói újonc a monacói időmérő edzés záró szakaszában bukott nagyot, és a becsapódáskor agyrázkódást és combzúzódást szenvedett.
Péntek délelőtt kiderült, a pozitív eredményeket hozó orvosi vizsgálatok ellenére Perez mégsem tudta vállalni a kanadai szereplést, a Sauber a hétvége további részében így már a Kobajasi Kamui, Pedro de la Rosa párossal rohamoz majd.
Más kérdés, hogy a pénteki második edzésen ők ketten még amolyan váltott műszakban dolgoztak, és a másfél óra alatt egyszer sem fordult elő, hogy mindketten egyszerre a pályán lettek volna. Az első órában csak Kobajasi körözött a montreali ringen a C30-assal, miközben a másik Saubert a csapat garázsában próbálták átszabni a Pereznél jóval magasabb de la Rosa paramétereihez. Amikor ezzel az első óra végére elkészültek, akkor meg Kobajasi vágta csúnyán a falhoz autóját a 4-es kanyarban, és úgy összetörte a C30-as jobb oldalát, hogy számára ezzel véget is ért a nap, ami de la Rosa számára éppen ekkor kezdődött.
A rutinos spanyol nem mellesleg igen érdekes látványt nyújtott, amikor mclarenes versenyzői overáljában (elvégre jelenleg a wokingiak tesztpilótája) bekászálódott a Sauber versenyautójába, bukósisakján a sebtében ráragasztott sauberes szponzormatricákkal. Valljuk meg, reggel még kevesen gondolták volna, hogy a nap végére de la Rosa lesz a Sauber egyetlen még állva maradt pilótája a pályán.
Hogy a köridőkről is ejtsünk néhány szót, az első óra végén Fernando Alonso (Ferrari) vezette az eredménylistát egy 1:15.205-ös köridővel, amit a sima, tehát keményebb lágy keverékű abroncson futott. Őt az első edzésen hibázó világbajnok, Sebastian Vettel követte a második helyen a Red Bullal, majd a két McLaren-pilóta következett a sorban, Lewis Hamilton, Jenson Button sorrendben. Az első edzésen remeklő mercedesesek (Nico Rosberg volt a délelőtti leggyorsabb) a második gyakorlás nagy részében hosszú etapokat futottak, ezzel volt tehát magyarázható az időeredményeikben megmutatkozó komoly visszaesés.
Az utolsó fél óra már igen zaklatottan telt a mezőny számára – előbb Kobajasi már említett bukása miatt kellett rövid időre megszakítani az edzést, majd az újraindítást követő percben Jerome D’Ambrosio (Virgin Racing) másolta le a japán mutatványát a 4-es kanyarban, így ismét piros zászlós jelzés lépett érvénybe a pályán.
Mire a romeltakarítás véget ért már csak negyedóra volt hátra az edzésből, és ez idő alatt az élmezőny tagjai közül már csak a két Ferrari tudott javítani saját legjobb idején - Massa feljött a 3. helyre a McLarenek elé, Alonso pedig immár a szuperlágy gumikkal az autóján tovább javított valamicskét a hétvége legjobb idején, és végül 1:15.107-es időeredménnyel zárta az élen a montreali nyitónapot.
Mindenképp biztató lehet a Ferrari szempontjából, hogy Alonso már a lágy keverékkel is olyan köridőt futott, amivel az élen zárta volna az edzést, és végül csak saját maga szuper lágy gumikon futott leggyorsabb körével szemben maradt alul, ezt azonban aligha bánta. A kétszeres világbajnok spanyol mögött a címvédő Vettel végzett a második helyen – a német számára tehát biztató véget ért a nap azok után, hogy az első edzés végén kisebb hibát vétett az utolsó sikánban, és a bajnokok falába csapódott autójával.
A Ferrari számára Massa 3. helye is jó előjel lehet a folytatásra nézve, és azért a két mclarenes is jelezte pénteken, ő velük is számolni kell majd Kanadában, hiszen Hamilton és Button is még belátható távolságon belül (bő nyolc tized hátrány) volt a 4. és 5. helyen Alonsóhoz képest. A 6. helyen némi meglepetésre az első montreali hétvégéjét futó Paul di Resta végzett a Force Indiával, megelőzve a red bullos Mark Webbert, aki még szintén kevesebb mint egy másodperccel maradt el a győztes spanyol idejétől.
A top 10 mezőnyét ezúttal a két Lotus Renault és Rubens Barrichello Williamse tette teljessé, ám ők már kívül rekedtek az egy másodperces határon. Az első edzésen remeklő Mercedesek a második edzést a szerény 19. és 20. helyen zárták, aminek az volt az oka, hogy egész délután a versenybeállításokra koncentráltak, és jól megtankolt autóval köröztek a pályán. Vélhetően ők is odaérhetnek még majd az élmezőnybe szombaton és vasárnap.
A hétvége programja szombaton magyar idő szerint 16 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, míg az időmérő edzést magyar idő szerint 19 órakor rendezik.
Kanadai Nagydíj, 2. szabadedzés:
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:15.107 |
- |
34 |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:15.476 |
+0:00.369 |
29 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15.601 |
+0:00.494 |
33 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:15.977 |
+0:00.870 |
26 |
5 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:15.989 |
+0:00.882 |
25 |
6 |
Paul di Resta |
Force India |
1:16.089 |
+0:00.982 |
34 |
7 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:16.102 |
+0:00.995 |
28 |
8 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:16.324 |
+0:01.217 |
32 |
9 |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
1:16.422 |
+0:01.315 |
32 |
10 |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:16.687 |
+0:01.580 |
28 |
11 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:16.905 |
+0:01.798 |
16 |
12 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:16.941 |
+0:01.834 |
39 |
13 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:17.051 |
+0:01.944 |
32 |
14 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:17.684 |
+0:02.577 |
34 |
15 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:17.757 |
+0:02.650 |
20 |
16 |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
1:18.470 |
+0:03.363 |
33 |
17 |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:18.482 |
+0:03.375 |
38 |
18 |
Pedro de la Rosa |
Sauber |
1:18.536 |
+0:03.429 |
14 |
19 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:18.601 |
+0:03.494 |
38 |
20 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:19.209 |
+0:04.102 |
28 |
21 |
Timo Glock |
Virgin |
1:19.810 |
+0:04.703 |
25 |
22 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
1:20.284 |
+0:05.177 |
31 |
23 |
Narain Karthikeyan |
Hispania Racing |
1:20.311 |
+0:05.204 |
38 |
24 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:20.922 |
+0:05.815 |
26
|
|