Lucas di Grassi plyafutsnak kezdete igazi regnybeill sztori. Apja, Vito di Grassi elismert gokart-versenyz volt Sao Paulo krnykn, s egy nap tizenhrom ves fit is magval vitte a kzeli gokart-plyra. A kis Lucas pedig ha mr ott volt, nyomban le is gyzte a papt, aki innentl bszke apaknt kezdte egyengetni fia plyafutst.
Lucas rgtn 1997-ben (azaz legels gokartos vben) megnyerte a szlvrosa, Sao Paulo krnykn rendezett junior gokart-bajnoksgot, radsul az sszes futamgyzelmet bezsebelve. s ettl fogva persze nem volt meglls, hiszen a kezdeti sikerek utn egy percig sem lehetett tbb krdses a brazil klyk szmra, hogy mihez akar kezdeni az letben. Ht persze, hogy Forma-1-es versenyz akart volna lenni!
Ennek megfelel elszntsggal veselkedett neki 1998-ban a dl-amerikai junior gokart-bajnoksg, majd 2000-ben a pnamerikai felntt gokart-bajnoksg kzdelmeinek, ahol egyarnt bajnoki cmet nnepelhetett az aktulis idny vgn. Emellett, mg szintn 2000-ben, a gokart vilgbajnoksgon az elkel tdik helyen vgzett.
A formaauts szrikban 2002-ben debtlt, s egybl az sszetettbeli msodik helyen zrta a brazil Forma Renault-sorozatot. 2003-ban mr a dl-amerikai F3 versenyein indult, amely sorozatban ugyancsak az sszestett msodik helyen vgzett, dacra annak, hogy a szezon utols hat futamt egy nagy buks miatt ki kellett hagynia.
2004-ben jelents fordulat llt be plyafutsban, ugyanis bekerlt a Renault tehetsggondoz programjba, gy innentl fogva a francia mrka egyengette plyafutst. Ebben az vben egybknt az angol- s a nemzetkzi F3 sorozatban indult a brazil, s a legendsan nehz makai versenyen egy harmadik hellyel bizonytotta rtermettsgt. 2005-ben di Grassi a harmadik helyen zrta az eurpai F3-as sorozatot, ami egyben azt is jelentette, hogy csupn Lewis Hamilton s Adrian Sutil tudta t megelzni a bajnoksgban. A Renault F1-es teszttel jutalmazta fiatal piltja eredmnyeit, aki gy letben elszr lhette t, milyen egy F1-es aut vezetni.
2006-ban, els GP2-es szezonjban elkerltk a sikerek, m msodik ve mr sokkal jobban, st, hajszl hjn tkletesen sikerlt a GP2-ben. A 2007-es idnyt ugyanis a msodik helyen zrta a Forma-1 elszobjnak tartott sorozatban, pp ksbbi F1-es csapattrsa, Timo Glock mgtt. A tehetsges brazil 2008-ban sem akrmilyen krlmnyek kztt maradt le a GP2-es bajnoki cmrl. gy vgzett az v vgi tabella harmadik helyn, hogy az idny els hat futamt kihagyta, mivel csak ezt kveten csatlakozott j csapathoz, a Camposhoz.
A 2008-as v ms szempontbl is rkre felejthetetlen marad di Grassi szmra. Az idny vgn ugyanis - Bruno Sennval egytt - tesztlehetsget kapott a Honda F1-es csapattl, s csupn fl msodperccel maradt el a ksbbi vilgbajnok, akkor mg a Hondnl versenyz Jenson Button leggyorsabb idejtl. A Renault-nak sem kellett tbb, rgvest igyekezett mg jobban maghoz lncolni a fiatal tehetsget, akit gy szerzdtetett, mint F1-es csapatnak tesztpiltjt.
2009-ben di Grassi ismt a harmadik helyen vgzett a GP2-ben, mikzben tovbbra is a Renault F1-es csapatnak tesztpiltja maradt. 2010-ben pedig eljtt szmra a nagy lehetsg, s a Virgin Racing szneiben bemutatkozhatott a Forma-1-ben.
|