2. szabadedzés
f1gp.hu 2011.06.03. 18:11
Némileg meglepő módon a Monacói Nagydíj második szabadedzésén nem a Red Bullok diktálták a tempót, olyannyira nem, hogy Sebastian Vettel 5., az első edzést váltóhiba miatt kihagyó Mark Webber pedig 8. lett. A legjobb köridőt Fernando Alonso futotta a Nico Rosberg Mercedesét közrefogó McLareneket megelőzve.
Csütörtök délután is verőfényes napsütéses kora nyári melegben edzett a Forma-1-es mezőny Monte-Carlo utcáin, 25 fokos csúcshőmérsékletet mértek, miközben az aszfalt húsz fokkal melegebb volt a levegőnél.
Az autóikat az első edzésen összetörő Vitantonio Liuzzi és Michael Schumacher közül csak utóbbi tért vissza a pályára délután, Liuzzi egyetlen körre sem tudott kihajtani. A Hispania pilótájának balesete nem tűnt túlságosan komolynak, a jelek szerint a kiscsapat szerelői mégsem tudták megjavítani az autót. Persze az sem kizárt, hogy valamiféle más probléma hátráltatta a spanyolokat, ami nincs összefüggésben a délelőtti kicsúszással.
A legjobb köridőkön az első tréninghez hasonlóan ezúttal is a Red Bull Racing, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes pilótái osztoztak, mindig közülük került ki az aktuális listavezető. Az edzés második felében a szuperlágy gumik is előkerültek, de a kialakult erősorrenden ezek sem változtattak. A hétvége kezdete előtt több pilóta is aggódott az élesben most debütáló piros jelzőszínnel ellátott szuperlágy gumik teljesítménye miatt, illetve elsősorban amiatt, hogy nem tudták, mire számíthatnak tőlük, hiszen a tél óta nem futottak velük.
Az hamar kiderült, hogy jó köridőket lehet velük futni (a szuperlágy gumik mellett a lágy gumikat vitte Monte-Carlóba a Pirelli, tehát a lehető leglágyabb párosítását), az élmezőnyben záporoztak az 1:15-ös köridők is. 20 perccel a leintés előtt a ferraris Fernando Alonso 1:15.123-mal állt a lista élén.
Érdekes módon a szuperlágy gumikat nem használták túlságosan sokat, a hajrában a legtöbben már ismét a keményebbnek számító, sárga jelzésű sima lágy abroncsokkal köröztek. Ennek talán az az oka, hogy az első két edzés után a lágyabb keverékből egy szettet vissza kell adniuk a gyártónak, és többet talán nem akartak már az első napon elkoptatni. Az edzések utáni nyilatkozatokból majd biztosan kiderül, de nyilvánvalóan a szuperlágy gumik nagyon hamar elvesztették tapadásukat.
A hajrában végül már nem változott a sorrend az élmezőnyben, így a második edzés Fernando Alonso sikerével ért véget Monacóban. A Ferrari spanyol pilótája egy tizedmásodpercet vert a másodikként záró Lewis Hamiltonra (McLaren) és közel két tizedet az ezúttal is harmadik helyen végző mercedeses Nico Rosbergre.
Jenson Button negyedik lett a másik McLarennel, 325 ezredmásodperces hátránnyal. A Red Bull Racing legjobb helyezése ezúttal Sebastian Vettel ötödik helye lett, a német pilóta bő fél másodperccel kapott ki Alonsótól. Csapattársa, az első edzést váltóhiba miatt időeredmény nélkül befejező Mark Webber nyolcadik lett, már másfél másodperces lemaradással, bár számára nyilvánvalóan nem a köridők hajszolása volt az elsődleges
(az Autosport helyszíni beszámolójából kiderült, hogy ráadásul a délelőtti váltóprobléma után most a KERS-szel voltak gondjai). A két Red Bull közt Felipe Massa és Michael Schumacher végzett a Ferrarival, illetve a Mercedesszel.
Az első két szabadedzés után úgy tűnik, valóban azoknak lesz igazuk, akik azt mondták az elmúlt napokban, hogy Monacóban a Red Bullok is verhetőek. Persze ezt leghamarabb majd a szombati időmérő után jelenthetjük ki, ha valakinek valóban sikerül elhódítania a pole pozíciót az időmérőkön idén eddig verhetetlennek bizonyuló Red Bull-pilóták elől, hiszen a szabadedzések eredményei nem mérvadóak. A semleges szurkolók (és a nem Red Bullért rajongók) számára mindenesetre jó előjel, hogy a második szabadedzésen többen is Vettelék elé tudtak kerülni.
A legjobb tízbe ezúttal is befért Adrian Sutil (Force India), és az egyik Lotus Renault, most Nick Heidfelddel a volánnál. Csapattársa, Vitalij Petrov 11. lett, így egyelőre a páros mesze van attól, hogy valóra váltsa csapatfőnöke vágyait, és a győzelemért szálljon harcba a hétvégén.
A Force India másik versenyzője, Paul di Resta nehezen kapja el a fonalat, a második edzésen is kikapott a két Team Lotustól is, miközben Sutil mindkétszer a középmezőny élén vitézkedett. Mentségére szóljon, hogy mechnaikai probléma után bő fél óra elteltével már nem hajthatott vissza a pályára. Ebből is kiderül, hogy a Team Lotus délután is hozta a tőle elvárható maximumot, Heikki Kovalainen fél másodpercre megközelítette az előtte végző Toro Rossós Jaime Alguersuarit.
A Virginnél az újonc Jerome D’Ambrosio ezúttal is legyőzte rutinosabb csapattársát, Timo Glockot - idén már sokadszorra. A 107 százalékos szintidő (1:20.381) most is sok volt a Hispaniának, Narain Karthikeyan bő másfél másodperccel maradt el tőle, Liuzzi pedig ugyebár meg sem próbálhatta ezt megfutni. Számukra egy hete Barcelonában is hasonlóan ijesztő volt a helyzet a szabadedzések után, aztán az időmérőn mégis mindketten könnyedén megfutották a rajtrácsra való felálláshoz szükséges eredményt.
A második edzés sem múlt el rontás nélkül. Massa többször is megcsúszott és nagyon közel került ahhoz, hogy a korlátnak csapja a Ferrarit, de végül megúszta. Nem úgy Petrov, aki percekkel a leintés előtt az alagútból kiérve vesztette el az autó felett az irányítás, megcsúszott, és előbb a hátsó kerékkel, majd az első légterelővel koccant neki a jobbján lévő védőkorlátnak. Az orosz első szárny nélkül hajtott vissza a bokszba.
Az edzést többen is rajtgyakorlattal zárták. Monacóban a szokásoknak megfelelően a pénteki napon nem köröznek a pilóták (ezért tartották csütörtökön az első két tréninget), a harmadik szabadedzést szombat délelőtt 11 órától rendezik, az időmérő azt követően 14 órakor rajtol.
2011-es Monacói Nagydíj, 2. szabadedzés:
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:15.123 |
- |
42 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:15.228 |
+0:00.105 |
33 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:15.321 |
+0:00.198 |
44 |
4 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:15.448 |
+0:00.325 |
38 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:15.667 |
+0:00.544 |
46 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15.781 |
+0:00.658 |
45 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:16.356 |
+0:01.233 |
33 |
8 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:16.642 |
+0:01.519 |
42 |
9 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:17.101 |
+0:01.978 |
46 |
10 |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
1:17.126 |
+0:02.003 |
38 |
11 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:17.337 |
+0:02.214 |
35 |
12 |
Sergio Perez |
Sauber |
1:17.541 |
+0:02.418 |
47 |
13 |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:17.570 |
+0:02.447 |
39 |
14 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:17.581 |
+0:02.458 |
32 |
15 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:17.633 |
+0:02.510 |
49 |
16 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:17.706 |
+0:02.583 |
37 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:17.789 |
+0:02.666 |
43 |
18 |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:18.266 |
+0:03.143 |
50 |
19 |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
1:18.490 |
+0:03.367 |
39 |
20 |
Paul di Resta |
Force India |
1:19.053 |
+0:03.930 |
15 |
21 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:19.185 |
+0:04.062 |
40 |
22 |
Timo Glock |
Virgin |
1:19.338 |
+0:04.215 |
35 |
23 |
Narain Karthikeyan |
Hispania Racing |
1:22.066 |
+0:06.943 |
33 |
24 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
idő nélkül |
- |
0
|
|