·| Lewis Hamilton Fansite |· Everything About Lewis Hamilton
Welcome!

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal Lewis Hamiltonnal és még sok-sok Forma 1-gyel kapcsolatos dologgal foglalkozik.

 

Ajánlott böngészők: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer (elcsúsznak a képek)

Köszi, hogy benéztél!

  fan olvassa a lapot                

  

 

 
Lewis Hamilton

Név: Lewis Carl Davidson Hamilton

Született: 1985.jan.7-én

Szülők: Carmen Lockhart&Anthony Hamilton (mostohaanyja Linda Hamilton)

Barátnő: Nicole Elikolani Prescovia Valiente Scherzinger

Testvérek: Nicholas (édesapja felől), Nicola, Samantha (édesanyja felől)

VB címek: 1

Vb pontok: 514

Futamrészvét: 72

Futamgyőzelem: 14

Rajtelsőség: 18

Dobogós helyezések: 37

Versenyben futott legyorsabb kör: 8

Szabadedzéselsőség: 49

 
F1 2o11

 

Csapatok:

Pont:

1. Sebastian Vettel

392

2. Jenson Button

270

3. Mark Webber

258

4. Fernando Alonso

257

5. Lewis Hamilton

227

 

 

 

 

 

 

 

Csapatok:

Pont:

1.Red Bull Racing

650

2. McLaren - Mercedes

497

3.Scuderia Ferrari

375

4.Mercedes  

165

5. Renault

73

 

 

 

 

 

Teljes lista-->>

 
Pic of The Week

 
Cserék

>Szólsz, és kikerülsz :) nincs semmi feltétel :) bővíthető mind2 doboz :)<

Drivers&Ladys

kimi-love.gportal.hu raqueldelrosario.gportal.hu mclaren.lapunk.hu

Other

    Banners, buttons

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Örök szerelem :)

 

 
 
 
 
Monaco 2011
Monaco 2011 : Futam

Futam

f1gp.hu  2011.06.03. 19:54


Sebastian Vettel (Red Bull) nyerte a hatalmas izgalmakat hozó Monacói Nagydíjat, amin részben a szerencse és Vitalij Petrov sajnálatos balesete is a kezére játszott. Fernando Alonso (Ferrari) lett a 2., Jenson Buttont (McLaren) a 3. helyen intették le. Az első három helyezett versenyző három különböző taktikával teljesítette a versenyt.

Ahogy az egész hétvégén, úgy vasárnap délután is napsütéses, meleg idő fogadta a monacói pályán a Forma-1 mezőnyét, a pilóták 23 Celsius-fokos levegő-, illetve 42 Celsius-fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhették meg a 78 körös versenyt.

A Hispania versenyzői ugyan szombaton nem teljesítették a 107 százalékos szintidőt, de megkapták a rajtengedélyt az FIA-tól (Nemzetközi Automobil-szövetség), így felsorakozhattak a rajtrács utolsó sorára. Az időmérő edzésen nagyot bukó és agyrázkódást szenvedő Sergio Perez viszont vasárnap már hiányzott a mezőnyből, amely így már a rajt előtt 23 fősre csappant.

A pole pozícióból induló Sebastian Vettel (Red Bull Racing) remekül kapta el a rajtot, és elsőként fordult el az első kanyarban, mögötte viszont hatalmas volt a tülekedés a rajtnál. Jenson Button (McLaren) és Mark Webber (Red Bull Racing) nagyon egymással voltak elfoglalva az első kanyar előtt, amit Fernando Alonso (Ferrari) szemfülesen kihasznált, és megelőzte Webbert a rajtnál, ezzel feljött a 3. helyre.

A Mercedes GP pilótái számára felemásan sikerült a rajt. Nico Rosberg a 8.-ról feljött az 5. helyre, Michael Schumacher viszont az 5. rajtkockából indulva egyből visszasorolt 10.-nek, igaz, Lewis Hamiltont (McLaren) még az első körben visszaelőzte a 9. helyért. Az indulást egyébként baleset nélkül megúszta a teljes mezőny, így mindenki folytathatta a száguldást a szűk utcai pályán.

Vettel nem sokat teketóriázott az élen, rögtön az első körökben kezdett ellógni üldözőitől, és az 5. kör végére már több mint négy másodperces előnyt épített ki a 2. helyen érkező Buttonnal szemben. Alonso és Webber szorosan követték Buttont, de támadási közelségbe nem kerültek a brittel szemben.

A top tízből egyedül Hamilton rajtolt a lágy gumikon, az élmezőnyből mindenki más az elvileg gyorsabb szuperlágy abroncsokon kezdte meg a versenyt. Ennek ellenére Hamilton az első körökben agresszívan támadta az előtte szuperlágy gumikon haladó Schumachert, és a 10. kör elején a Saint Devote-ban be is fért mellé a belső ívre, és megelőzte a németet.

Eddigre azonban Hamilton rengeteg időt veszített a gumikopás miatt lassú tempóban haladó Schumacher mögött, és több mint egy bokszkiállásnyi hátrányba került az éllovas Vettellel szemben. Schumacher mellett nem sokkal később Rubens Barrichello (Williams) is elment, a német nem is küzdött tovább az elemekkel: a 13. körben elsőként hajtott a bokszba új gumikért, illetve egy új első szárnyat is kapott a bokszkiállás során.

A Mercedesek versenytempójával komoly gond volt Monacóban, ugyanis Nico Rosberg is a verseny elejétől védekezésre kényszerült a mögötte haladókkal szemben. A 15. körben a német nem bírta tovább a vállára nehezedő nyomást, és egyszerre két riválisa is elment mellette – Felipe Massa (Ferrari) az 5., Pastor Maldonado (Williams) a 6. helyre jött előre. Rosberg néhány körrel később ki is állt a bokszba új szuperlágy gumikért.

Az élmezőnyből Button nyitotta meg a tervezett kerékcserék sorát, a brit a 16. körben érkezett a bokszba. Egy körrel később az éllovas Vettel is a bokszba hajtott új gumikért, de a Red Bull szerelői késlekedtek a kerékcserénél, ami miatt a német csak Button mögé tért vissza a pályára. Alonso viszont már nem tudott előnyt húzni a Red Bullosok hibájából, ő az első bokszkiállásokat követően is maradt a 3. helyen.

A Red Bullnál nem mellesleg az addig a 4. helyen álló Webber kerékcseréjét is csúnyán elszúrták, ami miatt az ausztrál visszaesett a középmezőny sűrűjébe, és ezzel gyakorlatilag el is veszítette győzelmi esélyeit.

Az első kerékcserék legnagyobb nyertese egyértelműen Button volt, aki bő négy másodperces hátrányát bő nyolc másodperces előnyre cserélte Vettellel szemben, és a versenytáv egynegyedéhez érkezve vezetett, mi több, a következő körökben még növelni is tudta előnyét az élen.

A 23. körben a lágy gumikon rajtoló Hamilton is a bokszba érkezett, ám erre csapata látszólag nem számított, és a szerelők késlekedése a pályán értékes pozíciókba került a britnek. A szuperlágy gumikon rajtolók közül Massa húzta a legtovább a pályán, ő a 27. kör végén érkezett először a bokszba, és ezúttal sima lágy gumikat kapott csapatától. A brazil Hamilton elé, a 10. helyre tért vissza a pályára, úgy, hogy ekkor biztosnak tűnt, a ferrarisnak legfeljebb már csak egyszer kell majd a bokszba hajtania új gumikért.

Button a 33. körben másodszor is a bokszba érkezett az élről, ismét szuperlágy gumikat kapott. A McLaren a lehető legjobban időzítette Button második kerékcseréjét, ugyanis egy körrel később a biztonsági autó a pályára hajtott (Massa törte össze a Ferrariját az alagútban, miközben Hamilton épp előzte őt), így Button úgy sorakozhatott fel a 2. helyre Vettel mögé, hogy utóbbi még csak egyszer volt kinn a bokszban, míg ő már kétszer.

Alonso is jól járt a biztonsági autó pályára érkezésével, mivel a Ferrarinál gyorsan lereagálták a helyzetet, és azon nyomban kihívták a bokszba a spanyolt. Alonso így a 3. helyre tért vissza a pályára, és állt be a biztonsági autó mögé, szorosan követve Vettelt és Buttont.

A kétszeres világbajnok ráadásul lágy gumikat kapott csapatától, vagyis elvileg már végigteljesíthette a futamot újabb bokszkiállás nélkül, igaz, a verseny fele még hátravolt. Buttonnak ezzel szemben még biztosan ki kellett jönnie egyszer a bokszba, mivel ő eddig csak a szuperlágy gumikon futott, és a szabályok értelmében a versenyzőknek mindkét gumikeveréket használniuk kell a futamon.

Hamilton épp a 6. helyért támadta Webbert, amikor a versenybírák bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották. A brit korábban Massát próbálta szabálytalanul előzni, ezért kellett bűnhődnie – a 9. helyre tért vissza a pályára. 

Button a szuperlágy gumikon szemmel láthatóan gyorsabban tudott volna haladni, mint Vettel a lágy keveréken, de megelőzni a pályán nem tudta, ezért a McLaren a 48. körben újra a bokszba hívta, és megkapta ő is a lágy keveréket, amivel már végigteljesíthette a futamot. Button a 3. helyen folytathatta, mivel a vezető hármas mögött a többiek eddigre már nagyon leszakadtak.

Húsz körrel a verseny vége előtt Alonso teljesen utolérte az élen haladó Vettelt, miközben Button mindkettőjükhöz közeledett a 3. helyen. A nagy kérdés ekkor az volt, végig tudja-e csinálni Vettel egy bokszkiállással a 78 körös versenyt (elvileg neki sem kellett már a bokszba hajtania, mert mindkét keveréket használta már), és Alonso vajon végig tud-e menni két kerékcserével, vagy mindenképp a pályán kell megelőznie a németet.

Még mindig 16 kör volt hátra a versenyből, amikor immár Button is teljesen megérkezett Vettel és Alonso mögé. Egyértelmű volt, hogy ők hárman ekkor pont fordított sorrendben követték egymást a pályán pillanatnyi gyorsaságuk alapján (az elöl haladó Vettel volt a leglassabb, Button a leggyorsabb), a kérdés csak az volt, meglehet-e a pályán előzni a világbajnoki címvédőt. Jelentkezőkben tehát nem volt hiány.

Hátrébb, a 4. helyért is komoly csata folyt: Kobajasi Kamui (Sauber) a test a test elleni kontaktustól sem visszariadva előzte meg a Monacóban hagyományosan remeklő Adrian Sutilt (Force India). Egy körrel később Webber is elment Sutil mellett, akinek vélhetően alaposan elkoptak a gumijai a verseny végére.

A 69. körben Vettelék utolértek egy komoly lekörözésre váró konvojt, akik viszont nem a lekörözésre vártak, ehelyett egymást támadták elszántan, aminek egy csoportos bukás lett a vége, és a biztonsági autó ismét a pályára hajtott. Sutil, Hamilton, Jamie Alguersuari (Toro Rosso) és Vitalij Petrov (Lotus Renault) voltak a nagy ramazuri főszereplői. Előbbi kettő tudta folytatni a versenyt (igaz, Sutilnak defekt miatt be kellett iktatnia egy plusz kerékcserét), Alguersuari és Petrov viszont kiesett.

Három kört még megtett a mezőny a biztonsági autó mögött, ám hat körrel a leintés előtt piros zászlóval megszakították a versenyt. Perez szombati csúnya bukását követően sajnos vasárnap is volt dolga a mentő személyzetnek – ezúttal Petrov állapotáért aggódott percekig az egész Forma-1-es világ. Az első híradások szerint hál’ istennek Petrovnak sincs komolyabb baja, Perezhez hasonlóan neki is a lába sérült meg.

A futam megszakítása alatt az élmezőny összes tagjának autóján kereket cseréltek, és mindannyijukat szuperlágy keveréken eresztették el a hatkörös sprintfutamra, amelyből az első kört még a biztonsági autó mögött tette meg a mezőny. Alonsónak és Buttonnak tehát öt köre maradt a támadásra, de a gumikból fakadó előnyük eltűnt Vettellel szemben, így a nem várt baleset, ahogy az időmérőn, úgy a futamon is a Red Bullos német kezére játszott.

A verseny újraindítást követően Hamilton az első kanyarban bebújt Maldonado mellé, és összeütköztek, a venezuelai a 6. helyről esett ki, a brit autója viszont nem sérült meg. Az utolsó körben Webber megelőzte Kobajasit, és feljött a 4. helyre.  

Alonsóék a szuperlágy gumik csatájában már nem tudták támadni Vettelt, aki így végül „hazaért” és pályafutása első monacói edzéselsősége után első nagydíjgyőzelmét is megszerezte a hercegségben. Vettelnek a mostani már az ötödik idei győzelme volt, és hat futam után bődületesen nagy előnnyel vezeti a bajnoki összetettet.

Alonso a 2. hellyel sem lehet csalódott, hiszen neki és a Ferrarinak is ez volt idei eddigi legjobb versenyeredménye, Button pedig Barcelona után Monacóban is a 3. helyen végzett, úgyhogy összességében neki sem lehet oka a panaszra, noha egy időben úgy tűnt, komoly győzelmi esélyei lehetnek Vettellel szemben.

Érdekesség, hogy az első három helyen végző pilóta három különböző stratégiával teljesítette a 78 körös versenyt. Vettel egy, Alonso kettő, Button három bokszkiállással abszolválta a távot, vagyis első ránézésre Monacóban a kevesebb volt a több.

Webber bár a 3. helyről rajtolt, és a verseny előtt még Vettel megszorongatásáról fantáziált, ám a rossz rajt, és az elszúrt első bokszkiállás miatt végül annak is örülhetett, hogy a 4. helyig visszakapaszkodott. Kobajasi csodás versenyt futott a Sauberrel, és az 5. helyen ért célba. A japán pilóta eredményét alighanem kórházban fekvő csapattársának, Sergio Pereznek ajánlja majd.

A 6. helyen a zaklatott versenyt futó Hamiltont intették le, akit bár utólag lehet, hogy megbüntetnek még Maldonado kilökéséért, ám ez a pozícióján biztosan nem fog változtatni, hiszen mögötte Sutil, Nick Heidfeld (Lotus Renault), Barrichello és Sébastien Buemi is már körhátrányban érkezett a további pontszerző helyeken.

Rosberg a 11. helyen (még egy kör hátrányban) vergődött be a rossz napot kifogó Mercedesszel, az ő utána célba érők viszont már mindannyian két kört kaptak Vetteléktől, kivéve a két a Hispaniát, akik hármat. A mozgalmas versenyt végül 17-en fejezték be.

A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva Kanadában folytatódik.

2011-es Monacói Nagydíj végeredménye:

  Pilóta Csapat Hátrány Pontok
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 2:09:38.373 25
2 Fernando Alonso Ferrari +0:01.138 18
3 Jenson Button McLaren-Mercedes +0:02.378 15
4 Mark Webber Red Bull Racing +0:23.101 12
5 Kobajasi Kamui Sauber +0:26.916 10
6 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0:47.210 + 20 mp büntetés 8
7 Adrian Sutil Force India +1 kör 6
8 Nick Heidfeld Lotus Renault +1 kör 4
9 Rubens Barrichello Williams +1 kör 2
10 Sébastien Buemi Toro Rosso +1 kör 1
11 Nico Rosberg Mercedes GP +2 kör  
12 Paul di Resta Force India +2 kör  
13 Jarno Trulli Team Lotus +2 kör  
14 Heikki Kovalainen Team Lotus +2 kör  
15 Jerome D'Ambrosio Virgin +2 kör  
16 Vitantonio Liuzzi Hispania Racing +3 kör  
17 Narain Karthikeyan Hispania Racing +4 kör  
18 Pastor Maldonado Williams +5 kör  
  Leggyorsabb kör: 1:16.234 (Mark Webber)
  Kiesők
19 Vitalij Petrov Lotus Renault 67. kör  
20 Jaime Alguersuari Toro Rosso 67. kör  
21 Felipe Massa Ferrari 32. kör  
22 Michael Schumacher Mercedes GP 32. kör  
23 Timo Glock Virgin 30. kör

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!