1. szabadedzés
f1gp.hu 2011.06.11. 15:36
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzésén Nico Rosberg volt a leggyorsabb Mercedesével. Csapattársa, Michael Schumacher harmadik lett, őt a két Ferrari fogta közre. A címvédő Red Bull Racing ezúttal nem villogott: Sebastian Vettel a bajnokok falának csapta autóját, Mark Webber pedig csak 12. lett.
A levegő hőmérséklete megközelítette a 20 fokot, az aszfalt pedig bő 30 fokos volt az első szabadedzésen Montrealban, a körülmények azonban így sem volt ideálisak, mivel az év nagy részében közúti közlekedésre használt utakon kijelölt pálya burkolata nagyon poros volt - az első gyorsabb körök alatt az autók helyenként valóságos porfelhőt vertek fel maguk mögött.
A mezőny talán éppen a koszos aszfalt miatt ezúttal nem is sokat teketóriázott, az installációs körök után nem sokkal a legtöbben máris visszatértek a pályára - takarítás céljából, hiszen azzal mindannyian jól járnak, ha a lehető leghamarabb felgumizzák az ideális ívet.
Az első mért kört Daniel Ricciardo futotta, a Toro Rosso tesztpilótája 1:26.560-nal nyitott, majd nem sokkal később Fernando Alonso (Ferrari) 1:22.158-cal átvette tőle a vezetést.
A spanyol pilóta és ferraris csapattársa, Felipe Massa a folytatásban is jól szerepelt, sokáig ők ketten diktálták a tempót, ráadásul előnyük magabiztosnak volt nevezhető. Bő 12 perccel a leintés előtt azonban Nico Rosberg 137 ezredmásodpercet rávert Alonsóra is, és 1:16.002-es idővel átvette a vezetést.
A mezőny ekkor már túlvolt egy néhány perces kényszerszüneten, bő fél órával a leintés előtt ugyanis Sebastian Vettel közelről is megismerkedett a bajnokok falának nevezett gumifallal, amire a múltban már több F1-es világbajnok is felkente autóját - címvédőként itt volt az ideje Vettel bemutatkozásának is. A Red Bull Racing német pilótája elrontotta az utolsó sikán előtti féktávot, majd kicsit a rázókőre is ráhajtott, és már nem tudott elfordulni, autója jobb oldalát összetörve a külső íven lévő gumifalnak csapódott. Neki nem esett baja, és autója sem sérült meg annyira, hogy azt a Red Bull szerelői ne tudják helyrehozni a következő edzésig.
A leintés előtt nem sokkal Rosberg tovább javított idején, 1:15.591-gyel (egyedüliként 1:16 alatti idővel) megnyerte az edzést, közel hat tizedmásodperces előnnyel Alonso előtt. Massát többen is megelőzték, de a brazil visszakapaszkodott a negyedik helyre, Michael Schumacher mögé, az első négy helyen tehát a Mercedes és a Ferrari osztozott.
Mögöttük a két McLaren következik a sorban, Massához hasonlóan már Jenson Button és Lewis Hamilton is egy másodpercnél nagyobb hátrányba került Rosberggel szemben.
A szabadedzések jelentőségét a pilóták sosem szokták túlértékelni, de a Red Bull Racingről elmondható, hogy pocsék első edzést zártak. Vettel az említett balesete miatt csak 16. lett, és mindössze nyolc kört tett meg. Az istálló másik versenyzője, Mark Webber legalább a megtett távval elégedett lehet, de ő is csak a 12. helyen zárt - igaz, egyik utolsó próbálkozása alatt feltartotta az egyik Hispania.
A top10-ben zárt még Rubens Barrichello a Williamsszel, a két Force India (Adrian Sutil helyén a tesztpilóta Nico Hülkenberg vezetett), valamint Nick Heidfeld a Lotus Renault GP autójával. Egyébként a német pilóta is közel járt ahhoz, hogy összetörje autóját, de ő elkerülte a fallal való találkozást.
A megcsúszások és rontások gyakoriak voltak, de nincs ebben semmi meglepő, hiszen az aszfalt nagyon poros volt, és emiatt alacsony volt a tapadása. Ez a folytatásban fokozatosan javul majd.
Button egyik korábbi nyilatkozatában már elmondta, hogy szerinte a McLaren a Mercedesszel vív majd ádáz csatát a kanadai győzelemért, ami a jelek szerint akár igaz is lehet, de úgy tűnik, hogy a Ferrari is ott lesz a legjobbak közt. Még mielőtt azonban elbíznák magukat, érdemes figyelembe venniük, hogy az nem igazán derült ki, hogy a Red Bull mire képes ezen a pályán. A magyar idő szerint 20 órakor kezdődő második szabadedzésen talán már erre is fény derül.
2011-es Kanadai Nagydíj, 1. szabadedzés:
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:15.591 |
- |
32 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:16.139 |
+0:00.548 |
27 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:16.549 |
+0:00.958 |
30 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:16.658 |
+0:01.067 |
26 |
5 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:16.676 |
+0:01.085 |
20 |
6 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:16.842 |
+0:01.251 |
19 |
7 |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:16.990 |
+0:01.399 |
28 |
8 |
Paul di Resta |
Force India |
1:17.294 |
+0:01.703 |
26 |
9 |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
1:17.445 |
+0:01.854 |
28 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:17.549 |
+0:01.958 |
20 |
11 |
Sergio Perez |
Sauber |
1:17.662 |
+0:02.071 |
27 |
12 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:17.820 |
+0:02.229 |
30 |
13 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:18.458 |
+0:02.867 |
31 |
14 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:18.506 |
+0:02.915 |
15 |
15 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:18.648 |
+0:03.057 |
35 |
16 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:18.852 |
+0:03.261 |
8 |
17 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:18.932 |
+0:03.341 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
1:19.274 |
+0:03.683 |
29 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:19.422 |
+0:03.831 |
30 |
20 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:19.577 |
+0:03.986 |
26 |
21 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:20.018 |
+0:04.427 |
31 |
22 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
1:19.960 |
+0:04.369 |
23 |
23 |
Timo Glock |
Virgin |
1:20.520 |
+0:04.929 |
21 |
24 |
Narain Karthikeyan |
Hispania Racing |
1:20.839 |
+0:05.248 |
27
|
|